הקשבה אמפתית היא מיומנות שניתן לרכוש ולפתח תוך כדי תרגול. זה לא רק לשמוע את מה שהאדם השני אומר, אלא גם להבין את הרגשות מאחורי דבריו.
הקשבה אמפתית היא צורה של הקשבה אקטיבית המדגישה הבנה והסכמה עם הדובר. הוא מאופיין בתגובות תומכות לא שיפוטיות.
הקשבה אמפתית יכולה להיות מועילה בתרחישים רבים של מקום עבודה. לדוגמה, זה יכול לעזור למנהלים להבין מה עובר על העובדים שלהם. או שזה יכול לעזור לעובדים להבין איך לשרת טוב יותר את הלקוחות.
הקשבה אמפתית היא טכניקת תקשורת המשמשת להבנת האדם האחר. זהו תהליך של הקשבה ותגובה באופן שלוקח בחשבון את הצרכים, רגשותיו ופרספקטיבה של הזולת.
טכניקה זו יכולה לשמש את שני הצדדים בכל סוג של שיחה. הקשבה אמפתית יכולה לעזור לך לבנות קרבה עם האדם שאתה מדבר איתו, מה שיקל על להגיע להסכמה על מה שהוא רוצה. זה גם עוזר לך להבין טוב יותר את הצרכים והעדיפויות שלהם, כך שתוכל לספק פתרונות שמתאימים להם.
יצירת קרבה עם אדם במשבר
הדבר הכי חשוב לזכור כשמדברים עם מישהו במשבר הוא שאתה לא שם כדי להציע פתרונות. אתה שם כדי להקשיב.
חשוב לא לשפוט את האדם במשבר, אלא להבין שהוא חש כאב וצריך את האמפתיה שלך.
הדרך הטובה ביותר ליצור קרבה עם אדם במשבר היא להיות אמפתי, משמע לגלות המון חמלה כלפיו ולעזור לו להתמודד עם המשבר. זה אומר שאתה צריך לשים את עצמך בנעליים שלהם ולנסות להבין מה הם עוברים. אתה יכול גם להראות להם שאכפת לך על ידי תמיכה, הקשבה ולא שופטת אותם.
ראפורה היא תחושת החיבור וההבנה שיש לך עם אדם אחר. ניתן לבנות קשר באמצעות מגוון דרכים, כולל שיחה והקשבה למה שהאדם במשבר אומר.
במצב משבר, קרבה יכולה להיבנות על ידי הקשבה למה שהאדם במשבר אומר, בניית קשר אישי איתו וגורם לו להרגיש שהוא לא לבד.
הצעד הראשון הוא להעריך את המצב ולנסות להבין מה הפרט צריך.
השלב הבא הוא לתקשר איתם בצורה שהם יכולים להבין. זה אומר שאתה צריך להיות מסוגל להשתמש בשפה שלהם ולהתחבר אליהם בצורה שתהיה הגיונית עבורם.
חשוב לא לדחוף חזק מדי או מהר מדי על הפרט, אלא להשתמש בגישה עדינה על ידי גילוי אמפתיה ודאגה לרגשותיו.
חשוב ללמוד כיצד ליצור קרבה עם מישהו שנמצא במשבר. המטרה של מאמר זה היא לתת לך כמה טכניקות שיעזרו לך לעשות בדיוק את זה.
הדבר הראשון שאתה צריך לעשות כשאתה מנסה ליצור קרבה עם מישהו במשבר הוא לוודא שהוא יודע שאתה שם בשבילו. ניתן להשיג זאת על ידי שימוש במיומנויות הקשבה אקטיביות, כגון פרפראזה ושאילת שאלות פתוחות, כמו גם מתן תשומת לב מלאה להן.
דרך נוספת לבנות קרבה עם מישהו במשבר היא התאמת רמת האנרגיה שלו ופעולה בהתאם. לדוגמה, אם האדם נראה נסער, אולי עדיף לך לדבר לאט ברוגע; אם האדם נראה מסוגר או מדוכא, אולי עדיף לך לדבר במהירות.