בוטוקס – לא הכל מושלם

אין ספק כי ביצוע הזרקת בוטוקס הפך להיות אחד הנושאים החמים ביותר בזמן האחרון. אנו רואים עלייה חדה מאוד בביקוש לביצוע טיפולים אסתטיים.

למרות העלייה החדה בביקוש ומודעות, לא תמיד כולם מכירים את הסיכונים הקיימים בזמן ביצוע הזרקת בוטוקס ועד כמה ההליך הזה יכול להיות מואד מסוכן אם הוא לא מבוצע אצל הרופאים הנכונים.

הזרקת בוטוקס היא הליך קוסמטי הכולל הזרקת תמיסה של בוטולינום טוקסין A לעור. הוא משמש להחלקת קמטים זמנית ולהעלמת התכווצויות שרירים.

לא ידוע אם הזרקות בוטוקס בטוחות, אך הן בטוחות יחסית כאשר הן ניתנות על ידי רופא מוסמך. עם זאת, ישנם כמה סיכונים הקשורים להזרקת בוטוקס כגון זיהום, תגובה אלרגית וכאבי ראש.

הסיכונים של הזרקת בוטוקס משתנים בהתאם לאתר בו הוא מנוהל וכן להיסטוריה הבריאותית של האדם.

בוטוקס הוא נוירוטוקסין שעלול לגרום לשיתוק, חולשת שרירים ובעיות בריאות חמורות אחרות. הוא מוזרק לשרירים כדי להחליק זמנית קמטים וקמטים בפנים. הפופולריות שלו הובילה לעלייה במקרים של הרעלת בוטוליזם מהזרקות מאוחסנות או מוכנות בצורה לא נכונה.

סיכונים אלו לא כדאי לקחת אם שוקלים בוטוקס כהליך קוסמטי. יש הרבה אפשרויות בטוחות יותר זמינות להשגת תוצאות דומות.

בוטולינום טוקסין A

בוטולינום טוקסין A הוא אחד הנוירוטוקסינים החזקים ביותר שקיימים. זה שימש בהליכים קוסמטיים במשך זמן רב.

הרעלן מוזרק לשרירים וגורם לשיתוק שרירים, מה שגורם לקמטים ותווי פנים אחרים להיראות פחות בולטים. לבוטולינום טוקסין A מגוון שימושים, אך הוא ידוע לרוב כטיפול בקמטים ותווי פנים אחרים.

בוטולינום טוקסין A הוא חלבון הגורם לשיתוק שרירים. זה מסווג כרעלן עצבי והוא פועל על ידי חסימת דחפים עצביים לשרירים בפנים, בצוואר ובראש. הרעלן משמש לטיפול במצבים שונים כגון מיגרנות כרוניות, ספסטיות עקב שיתוק מוחין, הזעת יתר, פזילה (עיניים מוצלבות) ובלפרוספסם (עווית עפעפיים). בוטולינום טוקסין A שימש גם על ידי אנשים מסוימים למטרות קוסמטיות כגון הפחתת קמטים או הפחתת רגלי עורב (אותם קמטים באזור העיניים).

הרעלת בוטוליזם

בוטוליזם היא מחלה נדירה אך חמורה הנגרמת על ידי החיידק Clostridium botulinum.

הרעלת בוטוליזם היא מחלה נדירה אך חמורה הנגרמת על ידי החיידק Clostridium botulinum.

הרעלת בוטוליזם מתחילה בתסמינים כמו יובש בפה, טשטוש ראייה, צניחת עפעפיים ודיבור מעורפל. זה יכול להתקדם לשיתוק של שרירים בגוף, כשל נשימתי ומוות אם לא מטופל במהירות.

בוטוליזם הוא סוג של הרעלת מזון הנגרמת על ידי החיידק Clostridium botulinum. זה יכול לגרום לשיתוק מסכן חיים, בעיות נשימה ומוות. מעבר לאותה הרעלת מזון ישנם מקרים בהם מבוצעים טיפולי בוטוקס לא מפוקחים שאלו יכולים לאותם סיכונים.

תגובה אלרגית להזרקות בוטוקס

תגובות אלרגיות לזריקות הבוטוקס הן נדירות אך הן יכולות לקרות. תגובה אלרגית עלולה לגרום לנפיחות, כוורות או פריחה בפנים. זה יכול גם לגרום לגירוד ועקצוץ בגרון ובשפתיים. הסימן הראשון לתגובה אלרגית הוא בדרך כלל פריחה אדומה מגרדת על העור שבו ניתנה הזריקה.

הזרקות בוטוקס בטוחות כאשר הן ניתנות על ידי רופא מנוסה. עם זאת, עדיף תמיד להתייעץ עם רופא עור מוסמך לפני שעוברים כל טיפול קוסמטי.

הגורם המוביל לתגובות אלרגיות לזריקות בוטוקס הוא ההזרקה עצמה – הזרקת חלבון מטוהר לעור יכולה לעורר תגובה חיסונית אצל אנשים הרגישים לחלבון או שהיו להם תגובות אלרגיות קודמות מטיפולים אחרים כמו חומרי מילוי או הסרת שיער בלייזר.

המאמר בשיתוף beyond aesthetics

מאמרים אחרונים

דילוג לתוכן