מאווררים למחשב נייד

במחשבים ניידים, יש לכל מחשב נייד מאוורר או כמה מאווררים שאחראים לקירור המחשב. אחת מהבעיות הנפוצות במחשבים ניידים היא בעיה במערכת הקירור של המחשב. במערכת זו יש את המאוורר, צלעות הקירור ומשחה טרמית.

כל תקלה באחד מהמרכיבים הללו עשויה לגרום להתחממות יתר של רכיבי המחשב ולבעיה ביציבות פעולת המחשב. זה יכול לגרום גם לפעולה מאוד איטית של המחשב ולשחיקה מואצת של הרכיבים השונים.

התחממות יתר – בעיה שדורשת מענה מהיר

כדאי לא להתעלם מהתחממות המחשב, שכן התעלמות עשויה לגרום לתקלות בחלקים מרכזיים ויקרים של המחשב כמו לוח האם, המעבד וכרטיס המסך. על מנת למנוע מצב שבו המחשב שברשותנו יתקלקל כתוצאה מהתחממות, עלינו לבדוק את מערכת הקירור של המחשב לפחות פעם בחצי שנה. בבדיקה זו יש לוודא את תקינות המאוורר ושאר רכיבי מערכת הקירור.

 

תקלה נפוצה בקירור מחשבים ניידים

שימו לב לדברים שסותמים את פתחי האוורור. לרוב יהיה זה אבק שהצטבר עם הזמן וגורם להתחממות יתר וגם לקלקול המאוורר מאחר והוא נסתם מאבק ומפסיק בסופו של דבר להסתובב. טיפול במערכת הקירור ו/או החלפת המאוורר במחשב נייד אינן משימות פשוטות. עלינו לפרק את המחשב לגמרי כדי להגיע ללוח האם שבו מותקן המאוורר ולטפל במערכת הקירור ובמאוורר. יש מחשבים קטנים בהם אין מאוורר, אך הם נדירים ומאמר זה מתייחס לרוב המחשבים הניידים שיש בהם מאוורר. ישנם מחשבים ניידים מסוימים שניתן להגיע למאוורר בקלות רבה על ידי פירוק כיסוי בתחתית המחשב, מה שיכול להקל מאוד על תהליך הטיפול במאוורר ובמערכת הקירור.

קירור מחשב - מאוורר למחשב

להלן מספר טיפים מפורטים לגבי החלפת מאוורר במחשב נייד:

ראשית, חשוב לבדוק איזה סוג ומודל של מאווררים למחשבים ניידים מתאימים למחשב הנייד שלך. יש לבדוק את המתח של המאוורר, את גודלו הפיזי ואת סוג החיבור. המידע הזה בדרך כלל נמצא בדף המפרט הטכני של המחשב הנייד או באתר היצרן.

חשוב גם לרכוש את כלי העבודה הנדרשים לפירוק זהיר של המחשב הנייד כגון מוט פלסטיק לפתיחת קליפסים, מברגים שטוחים וכו'. אל תשתמש בכח יתר, כי אז עלול להיגרם נזק בלתי הפיך. 

לאחר פתיחת מכסה המחשב, יש לאתר את מיקום המאוורר ולנתק את הכבלים והמחברים המחברים אותו למעגלים אלקטרוניים שבמחשב. בשלב זה, כדאי לנקות בזהירות יתרה את האבק סביב למאוורר עם מברשת ולנגב במטלית.

כעת ניתן להוציא בעדינות את המאוורר הישן מהמחשב ולהחליפו במאוורר החדש. יש לוודא כי המיקום המדויק והכיוון של המאוורר החדש זהה למאוורר הישן. חבר מחדש את הכבלים, המחברים ואבטח את המאוורר.

לבסוף, נקה את המחשב עם מברשת ו/או אוויר דחוס, סגור את מכסה המחשב בעדינות והדק את הברגים. חבר את המטען והפעל את המחשב. בשלב זה יש לוודא כי המאוורר החדש פועל. 

זהו, המאוורר הוחלף בהצלחה! אם שמרת על זהירות ועקבת אחר כל השלבים, המחשב הנייד שלך צפוי לעבוד בצורה תקינה.

לסיכום:

הקירור במחשב הנייד הוא מהמערכות החשובות ביותר במחשב וצריך לטפל בו בקביעות כדי למנוע תקלות. עיכובים בטיפול עשויים לגרום לחימום יתר ולפגיעה ברכיבים הדורשים קירור. ההמלצה שלנו היא לבדוק את מערכת הקירור כל 6 חודשים כדי לוודא שהמצב של המחשב שלנו טוב ושהוא יכול לעבוד בלי בעיות וללא דאגה מצידנו.

מאמרים אחרונים

דילוג לתוכן